Bijdragers

donderdag 11 september 2008

8 tot 11 september

De maandagmorgen zijn we vroeg opgestaan om naar het containerpark te gaan.  Alle rommel die we in 't weekend hadden klaargezet moest weg...  Om 11 uur was er dan de protestantse afscheidsviering voor de moeder van onze buurvrouw Diane in de aula Chrysant van het Crematorium Wilrijk. Wij vonden het een zeer geslaagde en serene viering!  
In de namiddag zijn we (de mwat en pwat) dan Raf's kaartlezer voor PC-banking gaan halen in het Fortis kantoor van de Nationalestraat.  We zijn toen met de bus 27 vertrokken en reden tot aan de Belgiëlei (hoek Lange Leemstraat) en zijn dan te voet naar de Nationalestraat getrokken.  Vandaar naar de Groenplaats, ondertussen alle schoenwinkels gedaan, en langs de Fnac geweest.  We zijn dan ook Jan Block tegengekomen (aan zijn werk, de KB-toren) die er momenteel nog niet aan denkt van met pensioen te gaan.  Vandaar naar de Meir, de stadsfeestzaal met een bezoekje vereerd, iets gaan drinken aan den Bourla en dan terug via de Meir naar het Centraal station.  Hierin wat rondgewandeld, naar de nieuwigheden gezien en dan naar de Offerandestraat om naar de schoenen te zien.  Dan helemaal terug via Dambrugge straat naar het Atheneum en vandaar naar de halte van bus 501 (Antwerpen-Rumst).  Met deze bus op 15 minuten van de Quellinstraat naar de Boomsesteenweg (de halte aan den tunnel) ... die bus nemen we nog!!!
De dinsdagvoormiddag heb ik dan onze voorgevel ingespoten met vochtwerend spul van Rubson, zodat we weer enkele jaartjes gespaard zijn van vochtproblemen.  In de namiddag had ik een afspraak bij onze Fortis voor de afbetaling van den Bungalow.  Ik heb hiervoor een voorschot genomen op mijn groepsverzekering en daar betaal ik interest op.  Nu, na 15 jaar kreeg ik in juni een herziening en ik moest maar eventjes 35% intrest meer betalen.  Gelukkig was dit ondertussen geregeld (verhoging tenietgedaan, zonder dat men mij op de hoogte had gebracht) en kan ik terug op mijn twee oren slapen.
Gisterenvoormiddag en deze voormiddag heb ik telkens 2,5 uur aan de zijgevel aan het kappen geweest.  De verf moet eraf als de Mo volgende week of de week erna die zijgevel komt bezetten!  De namiddag ga ik niet teveel meer doen (zoals gisteren trouwens) en nog wat van de laatste mooie uren genieten. Het is momenteel 27° C buiten en van open weer tot bewolkt... 
Ondertussen heb ik voor onze Raf bij de Standaardboekhandel geïnformeerd naar de boeken van Bob Mendes "Overspel", "Link" en "De vierde Soera".  Noch in Wilrijk, noch op 't Kiel blijken ze binnen te zijn.  Ik heb ze dan maar besteld in de hoop dat ik ze volgende week dinsdag kan afhalen, zodat ze nog met Koentje meekunnen.  Dus in 't vervolg Raf als ge zo iets wil, laat het mij eerst weten dan kan ik de nodige stappen ondernemen...

Geen opmerkingen: