Bijdragers

zaterdag 19 maart 2011

Vaderdag

Vandaag vieren we in 't Antwerpse "vaderkensdag".
Ter gelegenheid hiervan organiseerde de "Gezinsbond" van Wilrijk een "ontbijt met bubbels".
Eerst had ik het niet gepland, maar na een mail van de voorzitter heb ik besloten om al mijn kinderen en kleinkinderen uit te nodigen om hieraan deel te nemen en dit tevens als "pistolekesfeest" voor mijn verjaardag te voorzien. Gelukkig was iedereen direct akkoord om mee te doen!
Om 9:30 uur hadden we afgesproken in de lagere school van St. Ursula. Wij waren er iets te laat, maar gelukkig nog de eersten. Raf, Joëlle, Sophie en de kinderen (Bart is op skiverlof) kwamen een vijftal minuten na ons binnen. Direct konden we gaan aanschuiven. Eerst voor een glaasje bubbels en nadien voor een pistolet met een eitje, hesp of kaas enz... Na een half uurtje kwamen ook Tinne, Jan en Tinus aan.

Van Onze TINUS één maad oud ! ,

Jaana was blij om na twee dagen vakantie bij Bonneke en Bompa haar mama en papa terug te zien. Ook zij zijn dan gaan aanvallen, nadat Tinne eerst onze Tinus verschoond had.
Er was genoeg eten voorzien voor alle 280 ingeschrevenen en de organisatie was vlot en goed. Proficiat aan de initiatiefnemers.
De kleintjes gingen daarna nog terug voor een Yakult of een Youchourt en hebben daarna genoten van het springkasteel. De iets ouderen (Amelie, Sophie en Bonneke) hebben dan meegedaan met de initiatie Zumba. Blijkbaar is dat zo goed meegevallen dat Bonneke en Sophie ook Caroline wilden overhalen om samen te gaan Zumba-en...
Tegen de middag zijn we met zijn allen naar de Cliviastraat getrokken om daar nog een aperitiefje tot ons te nemen alvorens aan de zelfgemaakte goulash van Bonneke te beginnen. Voor de vegé's was er goulash van tofu voorzien...
Na het middagmaal hebben de schoondochters zich ontfermd over de afwas zodat die in een mum van tijd klaar was en we met een nieuwe lei aan de "verjaardagstaart" konden beginnen.
Voor de biscuit had ik "alles in één" bloem voor biscuit gebruikt en de slagroom had ik gezoet met 'tagatesse', zodat ook Joëlle ervan kon meegenieten.

Van Jaana met Verjaardagstaart voor Bompa ! ,

Iedereen kreeg een stuk en ik zag dat het goed was... Ondertussen hadden ze natuurlijk mijn verjaardagscadeau willen geven. Spijtig genoeg was die nog in bestelling...
Ik kreeg namelijk een "theater-diner" voor twee aangeboden voor musical OLIVER op 8 april e.k.
Samen met Bonneke ben ik eens benieuwd wat dat gaat geven... Eerst een uitgebreid diner en daarna in de Stadsfeestzaal de opvoering van de musical. Normaal ben ik zo niet voor van die grote producties (ik ga liever naar kleine theatergezelschappen), maar ja, een gegeven paard mag men niet in de bek kijken en ik ben benieuwd hoe dit zal meevallen!
Koen en Caroline vertrokken iets vroeger omdat zij ook bij Caroline's ouders moesten zijn voor de verjaardag van moeder Hélène. Raf, Joëlle, Sophie, de kinderen en wij zijn dan naar de open deur dag van OLVE (school van Dries) getrokken en zijn eens gaan kijken waar onzen Dries zijn lessen krijgt en van wie...
Janus, Tinne en familie waren nog aan het inpakken en zijn dan rechtstreeks naar Deinze teruggekeerd.
Omstreeks 17 uur waren wij terug thuis en konden terugblikken op een geslaagde vaderdag - verjaardag!

Geen opmerkingen: