Bijdragers

donderdag 24 maart 2011

Genieten van het mooie weer in Teske

Dinsdagmorgen zijn we onder een stralend zonnetje vertrokken richting Tessenderlo. Omdat er op de E313 files voorspeld waren zijn we tussendoor gereden en pas in Herentals op de autostrade gegaan. Omdat er tussen Geel West en Ham ook een file was zijn we er af gegaan in Geel Oost om zo via Zammel en Veerle naar Teske te rijden. Daar aangekomen zijn we gaan genieten van het goede weer. Eerst uitpakken en beginnen met wat op te ruimen (spinnen en zo verwijderen) om daarna in de hof (en het bos) te gaan werken.
Eigenlijk was het de bedoeling om mijn "houtkliever" eens te gaan testen. Ik heb die gekocht in november, maar door het minder goede weer nog geen tijd gehad om hem uit te testen. Nu bleek dat telkens ik hem opzette de zekering sprong; welk stopcontact ik ook probeerde. Uiteindelijk stelde MJ voor om het stopcontact van de elektrische verwarming te nemen. Inderdaad, deze was sterk genoeg; alhoewel ik vast moest stellen dat daar ook maar zekeringen van 16A op zaten. Waarschijnlijk is de kabel dikker (3 x 2,5) en kan ik er daarom de houtkliever met een vermogen van 3000W opzetten.
Enfin ik heb hem dan twee uur lang uitgetest, maar denk dat mijn verlengdraad (3 x 1,5) eigenlijk ook niet voldeed. Als ik dan al mijn gekliefd hout terug weg gestapeld had vond ik het tijd om ermee te stoppen; het was ondertussen al 17 uur geworden. Al met al hadden we genoten van een zonnige namiddag met rond de 18° C, wat voor de maand maart zeer goed is.
s' Avonds genoten van de warmte van ons houtstoofke en wat TV gekeken en gedronken en op tijd gaan slapen.
Woensdag 23 maart zijn we rond 9 uur opgestaan, hebben rustig ontbeten en zijn dan met de fiets naar de "Legerstock Rutten" in Veerle gereden om een kabel van 25 m. van 3 x 2,5 te gaan halen en nog wat andere dingen. Tegen 13 uur waren we terug, hebben gedineerd, en daarna hebben we wat in de tuin gewerkt om dan weer tegen 17 uur te stoppen en van een rustige avond te genieten. De maxima-thermometer wees nu 19 °C aan, d.w.z. dat het nog warmer moest geweest zijn buiten het bos! (want in het bos is het toch altijd iets frisser!)
Vanmorgen zijn we om 10:30 uur terug vertrokken, maar dan richting Willebroek om bij Sabinne langs te gaan om ons haar te laten knippen; en nu zitten we weer rustig thuis!

Geen opmerkingen: