Bijdragers

dinsdag 10 mei 2011

VAN ROY WEEKEND van 6/05/2011 - 8/05/2011

Vrijdag 6 mei was het dan zo ver. We zouden terug op VR-WE gaan. Afgesproken was dat Louis en Marcella bij ons zouden zijn rond 13 uur en we dan tegen 13:30 uur zouden vertrekken naar Koksijde. Dit was echter zonder de werken op de Boomsesteenweg gerekend. Door alle omleidingen zijn ze pas tegen 14 uur bij ons geraakt. Gelukkig zijn we dan direct kunnen vertrekken en hadden onderweg geen verkeersproblemen. Onderweg kregen we telefoon van Michel. Zij waren om half drie al ter plaatse. Gauw het telefoonnummer van de eigenaar gegeven om hem te vragen de sleutel al te brengen. Wij arriveerden tegen kwart voor vier. Na ons geïnstalleerd te hebben zijn we even tot aan te zee gewandeld om wat frisse lucht op te snuiven.

Daarna zijn we dan terug naar het appartement gegaan om te wachten op Ann en Karel die tegen 19 uur arriveerden. Na een geslaagd avondmaal bereid door ons MJ-ke ( mousaka ) hebben we alles in het afwasapparaat gestoken en zijn we een "dijkwandeling" gaan maken, van St.Idesbald naar Koksijde bad, ongeveer 2,5 km heen en terug. Na een zeer gezellig samenzijn zijn we dan rond half twaalf gaan slapen. Op zaterdag zaten we allemaal reeds om 8:30 uur aan het ontbijt.
Hierna zijn we dan gaan wandelen in de omgeving. Via de Kerk "Ter Duinen" en hotel-restaurant "La Pépinière" (waar wij ooit een verbleven, maar dat ondertussen leeg staat) zijn we dan naar Koksijde dorp gewandeld en dan tussendoor terug naar het appartement.

Tegen 13 uur waren we dan klaar voor een licht diner, een licht Brabants avondmaal (bokes met platte kaas en radijsjes).

Wederom alles in de vaatwasser en weile weg. Ann, Karel, Lut en Michel hadden hun eigen fiets mee, maar wij zouden de fietsen die daar stonden gebruiken. Louis en Marcella zouden dan samen daar blijven en een mooie dijk-wandeling maken en profiteren van het mooie zomerweer. We hebben onze fietstocht moeten inkorten tot een 25 km. , want het was niet te doen...

Veel tegenwind en fietsen die niet geschikt waren voor grote afstanden zorgden hiervoor. We hebben onderweg wel genoten van een "Karmeliet", "Duvel", "Gini" of "Aqua" en de warmte van de lentezon, zodat we toch een beetje rood gebrand terug thuis kwamen.

Uitblazen, iets drinken en wachten op het avondeten... Dit keer was het de beurt aan Ann en Karel die voor "varkenswangetjes" met pelle-patat en/of puree gezorgd had. Het was weer om duimen en vingeren af te likken.
Na een zeer gezellig samenzijn met het bekijken van foto's van Ann en van Michel over al onze bijeenkomsten sinds 2003 zijn we dan tegen middernacht gaan slapen (allez, de meesten onder ons toch!). De zondagmorgen ben ik al voor acht uur naar den bakker gefietst om verse pistolets en croissants. Iedereen vond de pistolekes heel goed, maar de croissants werden wat zwaar bevonden. Bij het ontbijt serveerde ons MJ ipv gekookte eitjes ook echte "Thüringer" worstjes.
Na een prachtig ontbijt zijn we dan, zonder Michel en Lut, (die moesten ergens naar toe) naar de "demo van garnalenvisser" gaan kijken.

Hoe die mannen met een nat achter zich trekkend de garnalen gingen vangen. Hier hebben we ook een deskundige uitleg gekregen over de zeedieren die dicht bij de kust leven. Tegen de middag waren we allemaal terug aan het appartement en konden we beginnen aan tegen 13 uur dan beginnen aan ons diner, klaargemaakt door Marcella, een lekkere spaghetti met een zeer geslaagde groenten-tomaten saus. Na het eten zouden de jongsten (die hun eigen fiets bijhadden) nog een poging doen om een mooie fietstocht te maken. Ze waren nog maar juist weg of het overtrok en na vijf minuten begon het te gieten. Zij waren op dat moment nog geen twee km weg. Iets later stonden ze daar dan terug... nat tot op het ondergoed...

We zijn dan maar allen binnen gebleven, hebben wat TV gekeken en gelezen en ik heb van een klein siëstake genoten. s' Avonds hebben we dan "Hete Duivel" gegeten; een ovenschotel met gemend gehakt met daarboven appelmoes en afgedekt met de alom gekende puree van Michel.
Lekker dat da was, maar véél te véél... Eén van de schotels die over waren hebben we gisteren klaargemaakt voor Amelie en familie... Gesmuld dat ze hebben!
Tussen 19 en 20 uur zijn dan eerst Lut en Michel vertrokken en daarna Ann en Karel. Wij bleven met z'n vieren achter, hebben opgeruimd, gedweild, gestofzuigd en nog wat TV gekeken en zijn dan tegen 23 uur gaan slapen.
Maandagmorgen vroeg uit de veren, ontbeten, opgeruimd, gewacht op Dhr. Delannoote, afgerekend en ten 9:15 naar huis vertrokken. Zonder problemen zijn we rond 11 uur in Wilrijk aangekomen, op tijd voor Marcella die tegen 11:30 uur naar Sabinne moest, en op tijd voor ons die tegen de middag naar onze Edegemse bengels moesten.
Het was weer een geslaagd WE en het appartement verdiend onze aanbeveling!