Bijdragers

donderdag 5 maart 2009

Pre-operatieve onderzoeken

Ja, ik dacht dat ik er met een half uurke van af zou komen... Mijn ...
De woensdagmorgen moest ik naar het UZA langs de dienst "Anesthesie" voor een pre-operatief onderzoek. Een vragenlijstje invullen , bloeddruk nemen en weg dacht ik... Nee, de jonge dokteres deed haar werk héél goed. Ze bekeek mijn dossier van voor tot achter. Zo viel ze over een 'teveel aan Kalium' in mijn vorig bloedonderzoek... Voor alle veiligheid maar eens terug laten onderzoeken. Ook mijn 'hartinfarct'-je van 1999 genoot haar volle aandacht... Of ik sindsdien nog op de afdeling hartziekten was geweest??? Neen natuurlijk want ik mankeer niks... "Ik ga toch maar eens een film van je hart maken en als het niet 100% is moet je maar naar de dienst hartziekten" zei ze... Wat dacht ge? Natuurlijk moest ik verder... De cardioloog van wacht vond het nodig dat ik morgen (de vrijdag) een " Echo - sestamibi " test zou ondergaan. Dit is een hartspierscintigrafie na inspanning. Dus eerst een fietsproef en tijdens de maximale belasting wordt er een geringe dosis 99mTc-MIBI via het infuus ingespoten wat moet toelaten de doorbloeding op het ogenblik van inspanning in beeld te brengen. Een uur later wordt er dan een scan genomen. Een gamma-camera vangt de straling van de toegediende radioactieve stof op waardoor een beeld van het hart ontstaat.
Dezelfde scan moet ik dan de maandag 9 maart 2009 ook nog eens krijgen, maar dan zonder inspanning ( in rust) Beide dagen moet ik tegen 10 uur nuchter naar het UZA. Resultaten zullen mij maandagnamiddag meegedeeld worden.
Het is dan maar te hopen dat de operatie normaal kan doorgaan...
Ondertussen heeft Koen nog altijd last met de verwarming. De condensatieketel slaat altijd af en geeft als foutcode F28. Vandaag zijn de mannen van DESVA langs geweest. De wet van Murphy... Toen zij aankwamen was er geen vuiltje aan de lucht. Hun vader had mij al gezegd dat er misschien te weinig zuurstof aangetrokken werd sinds de keuken van een valse plafond werd voorzien en de gaten naar de ketel dichtgemaakt. Ik kon hierin komen en gezien vandaag onze Koen die deur had laten openstaan en er dus geen probleem leek te zijn, besloten we dat ik een 'roosterke' boven de deurtjes zou plaatsen. In de namiddag ben ik dan met ons Mwat terug geweest om eraan te beginnen; en zie... de ketel was afgeslagen... Ik belde de 'mannen' dan terug en de vader besloot iemand van VAILLANT te raadplegen. Daar zeiden ze hem dat het misschien de 'gastoevoer' wel kon zijn. Gezien het toestel dan moet opengegooid worden is dit werk voor een eigen technieker. Dinsdag voormiddag komt er één van de fabrikant langs om te proberen de problemen op te lossen... Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: