Bijdragers

vrijdag 1 augustus 2008

Thuis

Voor gisteren was dus voorspeld dat het de warmste dag van het jaar zou worden. Inderdaad in den hof hebben wij tot 35°C genoteerd. s' Morgens zijn we eerst bij ons ma (den 29e juli TACHTIG geworden en dat ziet ze er nog bijlange niet uit!) de haag gaan knippen... in de zon... héét !!! Na het middagmaal (enkele zelfgebakken bokes bij moemoe) zijn we dan naar Jeanne getrokken om de gegevens die zij over de stamboom van de Boudewijnskes en de Van Noyens had verzameld te gaan oppikken en haar tevens een beetje te helpen op de computer. Veel tijd hadden we echter niet, want we zouden ook nog gaan winkelen in Putte en ik wou op tijd thuis zijn voor het voorspelde onweer. Allez we zijn rond de vieren terug thuisgekomen... Nog altijd snikheet natuurlijk. We hebben ons direct wat verfrist, maar om echt iets te doen was het geen weer. Toen we rond 23 uur gingen slapen was het in onze slaapkamer nog 32°C ! Niet te doen...
Iets later is dan het onweer uitgebarsten... Bliksem, donder en bakken water. Ons moeder maakte mij wakker van de schrik... Ik had nog niks gehoord want ik was als een roos in slaap gevallen (met mijn oorstoppen in). Na haar gerustgesteld te hebben ben ik terug in slaap gevallen. Vanochtend vertelde ze me dat dat onweer steeds terug begon... Dus het was er niet één, maar meerdere!
Vanmorgen zijn we Euro's gaan omwisselen in Czechische kronen. Tevens zijn we even binnen gewipt in het "Felixpakhuis", waar de BAM een maquette van de "Lange Wapper" brug tentoonsteld. Spijtig genoeg voor ons is dat enkel te bezichtigen op dins- woens- en donderdagen, het was dus gesloten. We zijn dan maar naar de 6e verdieping gegaan om eens te zien hoe het Archief er uit ziet en hoe we verder moeten gaan zoeken. Interessante info gekregen en zo zijn we ondertussen weer enkele stappen verder gekomen met onze stamboom...
Zojuist (17 uur) zijn op Radio2 de flessen champagne weggegeven. Niet aan ons dus... We zullen zelf voor ons aperitief moeten zorgen op het feestje van moemoe morgen!
Oh ja, weet je al wat we haar gaan geven? Neen? Welnu, ze krijgt van de kinderen een fotokader, een Braun Digiframe 1500. Zie op :

Geen opmerkingen: