Bijdragers

donderdag 17 juli 2008

Bezoek van onze Duitse Vrienden

Maandag rond half vijf zijn onze Duitse vrienden (een koppel van Niedernhausen en een koppel van Ilfeld) hier aangekomen. Wij hebben ze ontvangen op z'n Spaans, met hapjes (tapas) en sangria (Quint) met veel verschillende vruchten. De reis was lang en ze waren wel moe, zodat we niet te lang zijn opgebleven. Dinsdag zijn we om 10:13 uur met de trein naar Brugge en Blankenberge gereden. In Blankenberge hebben we dan een wandeling naar het strand gemaakt en langs de dijk richting Zeebrugge. Om half één zijn we dan de zandsculpturen gaan bezoeken (inkom 7 € voor 65 plussers). Dit was de moeite waard, maar het duurde maar een dik uurtje. Het weer was niet slecht, niet te koud, niet te warm, overtrokken en bewolkt, maar geen regen! Dan zijn we een broodje gaan eten in het centrum, zijn naar de jachthaven gewandeld en dan terug naar de trein, zodat we rond 17 uur terug in Beernem waren. Wat waren de hondjes Loes en Bouchard blij dat we terug waren!
Gisteren zijn we met de trein van 9:13 naar Brugge gereden en hebben en dagje Brugge gedaan. Het was bewolkt en af en toe zonnig en warm. Eerst hebben we een koffie gedronken met enkele pralines en daarna zijn we vertrokken voor een boottochtje van een half uur op de reien. Iedereen was hierover zeer tevreden. Dan zijn we naar het centrum gewandeld en hebben een goede broodjeszaak gezocht, iets gegeten, wat verder in een gezellig cafeetje iets gaan drinken, en daarna hebben we onze tocht verder gezet. Tegen 17 uur zijn we dan terug aangekomen in Beernem, waar zich hetzelfde tafereel afspeelde met de honden... 's Avonds lekker gegeten, nog wat gedronken en tegen den elven onder de wol...
Vanmorgen zijn Hubert en Rosie rond 9:30 uur in de regen terug vertrokken; om tegen 17 uur terug thuis te zijn in Ilfeld. Wij (de overigen) zijn rond 10:45 vertrokken richting Sluis. Het regende niet meer en onderweg werd het steeds maar beter. In de namiddag was het zelfs zonnig en warm, niettegenstaande de weerman slecht weer voorspeld had. In Sluis hebben we zoals alle toeristen rondgewandeld en aan (window)shopping gedaan. Goed gegeten (de mannen mosselen, de vrouwen kabeljauw) en gedronken, terug wat geshopt en dan richting Aardenburg, gaan kijken naar de beelden van Karel die daar tentoonstelt. We waren echter een dag tevroeg, want dat evenement start maar morgen... Dus geen beelden gezien... We zijn dan binnendoor terug naar huis gereden, waar we wederom tegen 17 uur aankwamen bij twee zeer blije hondjes...
Goed gegeten, gedronken, gebabbeld, gedronken, mijn blog onderhouden; dan nog wat TV kijken en dan gaan we slapen... Tot nog eens!

Rik zei

Geplaatst om 11:52 staat er, maar in werkelijkheid is het 21:16 uur !