Bijdragers

woensdag 9 juli 2008

Wilrijks nieuws van 9 juli 2008

In de week van 23 juni heb ik de achtergevel van ons huis geverfd (in "leem"), terwijl ik als het weer het liet afweten me bezig gehouden heb met de voorkelder te 'renoveren'.
De 27 juni heb ik de brandweer van Antwerpen gebeld om een wespennest aan te geven. Ze zaten in het rolluik van de voorste slaapkamer. 's Namiddags stonden ze hier met een grote wagen en met een ganse ploeg. Eén man heeft zo'n uitheems pak aangetrokken en de rolluikkast vol gespoten. Na een paar dagen zouden we van alle diertjes verlost zijn zegden ze. En inderdaad, wij hebben na enkele dagen geen enkele wesp meer gezien in die buurt.
De zaterdag (28 juni) zijn we naar de begrafenis van Gi (de ondervoorzitter van WNI) geweest, die op éénenzestigjarige leeftijd een hartstilstand heeft gehad. In de namiddag stonden de Eden-feesten (of Neerland-feesten) op het programma. Enkele foto's heb ik al doorgestuurd.
De zondag zijn we met de klein mannen en Joëlle naar onze Jan in Deurle getrokken. We hebben er met zen allen van genoten.
Vorige week hebben we in Teske een installateur van badkamers laten komen om een voorstel te maken om de badkamer aldaar te renoveren (nieuwe douche, muur tussen douche en nieuwe lavabo, nieuwe WC etc). Vandaag hebben we zijn prijsofferte gehad. Ik ben lichtjes verschoten van de prijs, maar ja als je tegenwoordig iets wil moet je er ook voor betalen...
De 5e juli zijn we naar het feest van de Vlaamse Gemeenschap in Wilrijk geweest, onder het motto "Wilrijk feest". Er was een ganse dag animatie, maar gezien het slecht weer was zijn we slechts tegen de avond gaan kijken naar het optreden van Els De Schepper. Het was reuzegoed. Nadien nog enkele bekenden tegengekomen en wat blijven plakken, kortom we hebben ervan genoten! Merci districtsbestuur van Wilrijk!
Rond 18 uur zijn dan onze Koen en Joëlle hier geweest om samen de spulletjes te bekijken die ze moeten meenemen. Joëlle heeft alles meegenomen en zal ze uitsorteren, zodat zij een deel kan meenemen, dan Jeske en dan onze Koen.
Ondertussen is onze nieuwe iMac geleverd. Ja ik had ons moeder een nieuwe computer beloofd, maar zoals je wel kan denken zit ik er meer op dan zij. Het is een fantastisch machien en ik surf er draadloos mee.
Morgen vertrekken we naar Beernem om te gaan 'hond-sitten'. We gaan op de honden van nonkel Karel passen en daar blijven we dan tot 21 juli, de dag dat ze terugkomen. Hopelijk wordt het weer wat beter zodat we er kunnen gaan fietsen. Ik heb al enkele routes opgesteld, het zal goed worden.
De 14e juli komen dan onze Duitse vrienden daar op bezoek. Met hen zullen we dan Brugge bezoeken, Heist aan Zee, Sluis etc...
Onze Bart vertrekt de 19e juli naar hun vakantieverblijf (van de ouders van Anke) in Laforêt.
Wij gaan ze daar bezoeken van 23 tot 25 juli.
De rest volgt ten gepasten tijde...
Ho ja, Tinne wil zelf niet weten welk geslacht hun boeleke heeft, dus zullen wij ook moeten wachten tot in oktober!

Geen opmerkingen: