Bijdragers

maandag 7 juni 2010

Vakantie in Tirol van 29 mei 2010 tot 5 juni 2010

Op 29 mei liep de wekker wel zeer vroeg af... Om half zes zijn we vertrokken naar Dilbeek waar we onze auto mochten parkeren bij "Delphine Van Ransbeeck". (in de buurt van het parochiecentrum Savio vanwaar de reis naar Stanzach aanving) Iets na half zeven vertrok de bus om in Vilvoorde de laatste medereizigers van onze groep op te pikken. Later bleek dat we ook in Lummen nog 6 personen moesten oppikken (medewerkers van JEKA die in Stanzach gingen werken...)
Hier: Gasthof Krone waar we verbleven

Na enkele korte "... stops" kwamen we rond 19:30 uur aan in Stanzach. Hier had de kookploeg ons avondmaal reeds klaar... Spagetti Bolognaise...
Op zondag 30 mei 2010 hebben we ontbeten rond 8:15 uur en zijn daarna een verkennend wandelinkske gaan maken. De Lech over gestoken en terug want het was terug beginnen regenen... 's middags konden we dan aperitieven (iedereen had enkele flessen meegebracht); maar ze zijn allemaal verschoten, want wij trakteerden met 'Cava' voor onze 40e huwelijksverjaardag!
In de namiddag hebben we met de bus een blitz bezoek gebracht aan het Lechtal... zodat we een indruk hadden van de omgeving waarin we vertoefden. Rond 18:30 uur waren we dan weer terug voor ons avondeten. Daarna was er een gezellig samenzijn (zoals elke volgende avond trouwens) met de nodige drank en versnaperingen in de bar.
Hier: Steeg in het Lechtal

Op maandag 31 mei vertrokken we rond 9:30 uur met de bus naar Oberammergau. Hier worden de jaarlijkse "Passiespelen" opgevoerd. De maandag is echter rustdag en hebben wij ons beperkt tot het bezoeken van de stad en enkele musea. Gezien het redelijk koud en nat was heb ik me hier een dunne fleece aangeschaft die mij goed van pas is gekomen. In de namiddag zijn we "Caffee mit kuchen" gaan eten en ik moet zeggen, zulke lekkere kaastaart had ik nog nooit gegeten! Op de terugweg naar Stanzach zijn we via het "Kloster Ettal" gereden dat we ook kort bezochten.
Hier: Hotel in Oberammergau

Dinsdag 1 juni trokken we met de bus naar het klein Walssertal waar we 's morgens door de "Breitagklamm" gewandeld zijn. Een prachtig natuurspektakel, waar het water zich door de rotsen een weg heeft gebaand en waar we tegen de rotsen hangend doorgetrokken zijn.
Hier: In de Breitagklamm

In de namiddag bezochten we dan Obersdorf een klein typisch dorpje dat "autovrij" was...
's Namiddags terug naar Stanzach; aperitieven, avondeten en gezellig samenzijn.
Hier: De springschans van Obersdorf

Woensdag 2 juni zijn we dan met de bus naar Innsbruck getrokken met een stadsbezoek van drie uur met een plaatselijke gids "Carla" die ik mocht assisteren (de boel samenvatten en vertalen, zodat iedereen toch iets meehad van de uitleg...) In de namiddag was iedereen vrij om de stad op eigen tempo te bezoeken, iets te eten en te drinken, zodat we teven 16 uur terug naar Stanzach konden vertrekken met daarna hetzelfde ritueel van elke dag...
Hier: De groep in de ban van onze gids 'Carla' hier op haar rug te zien (met de jeans)
Hier: Zicht op de Springschans van Innsbruck

Donderdag 3 juni zijn we in de voormiddag naar Elmen geweest. Een deel is daar naar de kerk geweest om de Sacramentsprocessie te zien. Gezien het slechte weer is die echter niet uit geweest. Zes dapperen hebben dan in de regen een kleine wandeling willen maken. Na een half uur stappen zijn we echter uitgeregend terug gekeerd... Zelfs de koeien kwamen de berg af omdat het zo hard regende. We hebben een lokale cafebaas nog wat gegund en zijn teruggereden naar Stanzach.
Hier: Waterval in Elmen
Hier: De koeien komen van de bergen

In de namiddag zijn we dan met de bus naar "Der Zugspitze" gereden. Met de kabelbaan tot op een hoogte van iets meer dan 3000 meter... waar we ons letterlijk in de wolken en de sneeuw bevonden. Het had die nacht op deze plaats één meter verse sneeuw bijgesneeuwd!! Van een adembenemend zicht was geen sprake. We zagen alleen wolken en sneeuw! De fun was er dus gauw af en we waren relatief vlug terug beneden. Om dit te compenseren zijn we dan ipv via de normale weg door de bergen via het dorpje "Namlos" terug gereden. Onderweg konden we genieten van prachtige zichten, alhoewel het waarschijnlijk veel mooier zou geweest zijn, moest het mooi weer geweest zijn! s' Avonds hebben we dan een gezellige avond doorgebracht bij de locale schuttersgilde. Er werd voor ons een "Schiessabend für Gäste" georganiseerd. Spijtig genoeg heb ik niet genoteerd wie er gewonnen was, maar geldt hier ook niet "deelnemen is belangrijker dan winnen"?
Hier: Boven op de Zugspitze (Oostenrijkse zijde)

Vrijdag 4 juni was onze laatste dag. We waren vrij... Met enkele dapperen zijn we dan in de voormiddag toch vertrokken voor een wandeling naar Vorderhornbach.
Tot onze grote verbazing trokken de wolken weg of losten ze op, zodat tegen de middag we van een mooie blauwe hemel konden genieten met nog enkele stapelwolken, maar met een temperatuur die duidelijk boven de 20 graden was gestegen.
Hier: Zicht op Vorderhornbach
Na het middag eten was eer enkel nog een staal-blauwe hemel te zien. We besloten nog een wandelinkje te maken, maar we moesten om 16:30 uur terug zijn...
Hier: Bergzicht
Ze hadden nog iets in petto voor onze huwelijksverjaardag... We kregen zowaar een medaille van Jeka, een rugzakje en twee boeken speelkaarten... Nadien was er dan nog koffie en taart. Echt, het kon precies niet op.
Om 19 uur werden we dan verwacht in "Gasthaus zur Post" waar ons een uitgebreid maal voorgeschoteld werd. Ook hier had de eigenaar iets voor ons. Wij kregen een fles Jagerthee en iedereen kreeg om het eten af te sluiten een glaasje schnapz. Rond 22 uur begon dan het afscheidsbal, waar we ons allen goed geamuseerd hebben, vooral met de capriolen van Theo!
Tegen middernacht (voor sommigen was het iets later) trokken we dan richting "Gasthof Krone", want op zaterdag 5 juni moesten we om 7:30 uur al klaar staan om te vertrekken.
Iedereen stond daar al vroeger, maar met kleine oogjes. Op de bus was het dan ook zeer stil de eerste uren. Na enkele tussen-stops kwamen we om 20:15 uur veilig en wel terug in Dilbeek.
Wij zijn daar nog een 'Italiaan' gaan doen voor we terug naar huis reden. Iets na 22 uur waren we terug thuis. We hebben alles uitgeladen, nog iets gedronken en zijn moe maar voldaan gaan slapen.