Bijdragers

donderdag 16 januari 2014

Dinsdag 14 januari 2014. De dag van opname.
Ik moest mij tegen 19 uur aanmelden in het UZA in Edegem.
Thuis vertrokken rond 18 uur... en bus 22 net niet gehaald.
25 minuten gewacht en dan zonder pardon naar het UZA. Om 18.53 uur ingeschreven en om 19 uur mij geïnstalleerd op kamer C305. Niettegenstannde ik een tweepersoonskamer gevraagd had kreeg ik een privé kamer (bij gebrek aan 2 persoonskamers,)
Ze hingen mij aan 't infuus en ik moest mij wassen met Isobetadine.
Woensdag 15 januari 2014. De grote dag was aangebroken... De dag van de TSP (de Totale Schouder Prothese)
Na een voorspoedige nachtrust kwam men míj om half zeven wekken. Ik moest mij klaarmaken want ik stond als éérste om 8 uur gepland.
Om kwart voor acht was ik in het OK en begon men direct met de voorbereiding. Om kwart na acht was ik onder narcose. Ik werd rond half drie wakker op mijn kamer en had geen gevoel in arm of schouders...
'Avonds is ons MJ geweest met onze KOEN en we hebben een rustig uurtje samen doorgebracht.
Rond tien uur kon ik mij niet meer wakker houden en ben in slaap gevallen. Ik ben om het half uur wakker geweest, niet van de pijn, maar ik kon de slaap niet vinden. Naar het toilet gaan mocht en kon ik niet en daarom had ik een fles gekregen. De bediening hiervan met één hand is echt geen sinecure, met als gevolg dat de fles in paniek omviel... Gelukkig was er de lieve nachtverpleegster om mij ter hulp te snellen. Alles terug proper en nu nog wat slapen... dacht ik; het was kwart voor vijf...
Donderdag 16 januari 2014. The day after...
Om half zeven heeft de nachtverpleegster haar laatste toer en kwam ze prikken voor de suiker, mijn temperatuur opnemen en mijn bloeddruk. Alles was oké. Om kwart voor acht kreeg ik mijn ontbijt en om negen uur kwam de verpleger mij wassen en ontdoen van een rits slingertjes. Om 9uur was prof. VAN GLABBEEK daar al om mij te zeggen dat de operatie goed verlopen was en dat hij rekent op een goed herstel.
Nadat ik dus een beetje toonbaar was ben ik een wandelinkje gaan maken.
Toen het tijd was voor het middageten heeft een andere hulpverpleger mijn vlees gesneden. Ik heb genoten van de princessenbonensoep, de natuuraardappelen met broccoli en het varkensmignonetteke...
Ondertussen is de Luc (kine) ook langs geweest om mijn arm eens te masseren en een afspraak voor morgen te maken. Na het middageten heb ik een 'pooske' geslapen tot ze me kwamen wekken voor de nodige testen.
Volgens de testen op mijn bloed had ik weer te weinig Kalium... Dus terug een infuus...
Na de aflossing door de avondploeg werd dat infuus op half vijf terug verwijderd omdat het onvoldoende liep en moest ik kalium siroop nemen.

Geen opmerkingen: