Bijdragers

zondag 8 december 2013

Mijn prostaat operatie in het UZA is goed verlopen.

Ben aangekomen op 2 december op kwart voor zeven 's morgens. Tegen acht uur was ik op mijn kamer (B321) waar ze mij dan om een uur of half tien kwamen halen om me naar het OK te brengen.
Van de rest van de dag kan ik mij niets herinneren, gezien ik doorgeslapen heb ((?) of toch onbewust) tot dinsdagmorgen zes uur. Ik werd wakker met baxters, spoelmiddel en een sonde. De ganse dag heb ik in bed gelegen. In de namiddag bracht men een tweede patiënt binnen, die daar voorlopig gelegd werd omdat op de afdeling waar hij moest zijn nog geen plaats was. Tegen 16 uur werd hij overgebracht naar de dienst Cardiologie en tegen 19 uur kreeg ik nieuw gezelschap. Het was Hugo uit Bergen op Zoom. Ondertussen had men bij mij de baxter en de spoelmiddelen al verwijderd, wat een hele opluchting was. Beiden waren wat moe en zijn dus vroeg gaan slapen...

Woensdagmorgen, 4 december om half zes of iets later kwam de nachtverpleegster mij wekken, want zij moest de sonde eruit nemen. Dit was effe op de tanden bijten... Ik moest dan veel drinken (minstens 3 liter in de voormiddag had ze mij gezegd), zodat mijn blaas op natuurlijke wijze zou gespoeld worden. Dit betekende natuurlijk... veel gaan plassen en wel wat pijn...
Maar... ik mocht kort na de middag naar de dienst Urologie voor een plas-test. Was die goed, dan mocht ik daarna naar huis. De uroloog was tevreden van de resultaten en ik heb het ziekenhuis verlaten rond 15 uur.

Thuisgekomen dronken we dan een tasje koffie met een praline, en toen... beet ik een stuk van mijn linker onderste wijsheids tand. Op 17 december heb ik een controlenazicht bij mijn tandarts en dan kan zij zien of dit zo vlug mogelijk kan hersteld worden.
Om toch nog positief te eindigen gaan we van 21/12 tot 23/12 op VanRoy-weekend in "Hotel de Maaskant" in Maaseik. Nog enkele dagen verpozen in een rustige aangename omgeving, zodat we klaar zijn om op 24 december Kerst te vieren bij onze Raf in Kampenhout!
Hopelijk heb ik ondertussen van niets meer last zodat ik met een gerust hart op 27/12 op controlebezoek kan gaan op de dienst Urologie van het UZA...

donderdag 14 november 2013

Op maandag 2 december 2013 word ik in het UZA opgenomen voor een operatie van de prostaat. Als alles naar wens verloopt mag ik dan donderdag 5 of vrijdag 6 december terug naar huis. Op zaterdag gaan we dan met Agnes en Paul naar 'Toneelgroep Arsnoevoo' voor hun nieuw stuk "Het Spaarvarken".
Vooraleer ik kan geopereerd worden moet ik morgen 15 november 2013 naar het UZA voor een pre-operatief onderzoek.
Gezien we wisten dat ik binnen moest, hadden we nog een kleine vakantie voorzien. We trekken van 25 november tot 28 november 2013 voor een midweek naar "de Kinkhoorn" in Oostende (vier overnachtingen met vol pension) Dan hebben we het weekend nog met de verjaardagsfeestjes van Toine (wordt er twee) en Amelie (13), zodat ik maandag uitgerust kan vertrekken voor een weekje hospitaal.

dinsdag 27 augustus 2013

Weekendje Berlijn van Vrijdag 23 augustus 2013 tot maandagavond 26 augustus 2013

Op vrijdag 23 augustus vertrok om 20:45 ons vliegtuig (LH5569) naar Berlijn. We waren naar de tram gewandeld, dan met tram 2 naar het Centraal Station en daar de IC2640 naar Brussel luchthaven genomen. Alles was vlot verlopen, alleen had onze inkomende vlucht vertraging, zodat we uiteindelijk 50 minuten vertraging hadden opgelopen. Hierdoor was het bijna 23 uur vooraleer we in Berlijn Tegel (luchthaven) bus 109 naar de Tiergarten konden nemen. Deze bus bracht ons op 20 minuten naar de hoek van de Kantstrasse. Hier moesten we nog een 300 meter te voet gaan naar ons hotel D.O.M.I.C.I.L. (Kantstrasse, 111A, 10625 Berlin).

"Ons ****hotel D.O.M.I.C.I.L."

Tegen middernacht lagen we in ons bed, en hebben redelijk goed geslapen tot 8:30 uur 's morgens. Dan genoten van een heerlijk ontbijt met lekkere koffie, zodat we er tegen zouden kunnen. Aan de receptie wat inlichtingen gevraagd en we besloten eerst een wandeling in de buurt te maken en dan van een ticket te kopen om met "City Circle" bus rond te rijden.

"Een oude woning op de Kurfürstendamm"

Het ticket kostte 22 € de man voor 48 uur, maar ik vond dat het zijn geld dubbel en dik waard was. We zijn om 12 uur ingestapt aan de 'Kurfürstendamm' en hebben bijna drie uur op de bus gezeten, om zo voorbij alle bezienswaardigheden te rijden. Hier konden we dan zien waar we de volgende dag zouden uitstappen om iets te bezoeken. Om een kleine honger te stillen zijn we dan in een "Caffe Haus" een stuk taart (Napoleontorte) met koffie gaan eten; en we hadden inderdaad genoeg...
's Avonds zijn we voor 45 € (voor- , hoofdgerecht en wijn) in een Thais restaurant (DAO, Thai Homestyle Kitchen, Kantstrasse 133, 10625 Berlin) te gaan eten. Het was zeer lekker.
Tegen 22 uur dan terug bedje in; om 8 uur er terug uit, een uitgebreid ontbijt en dan naar de bus.

"Checkpoint Charlie : waar men van Oost naar West ging; als men de nodige papieren bezat!"

"Marie-Jeanne voor enkele beschilderde stukken van de MUUR die men heel gelaten heeft"

"Marie-Jeanne met een 'beer', symbool van Berlijn"

Aan Checkpoint Charlie zijn we dan uitgestapt en hebben daar van alles bezocht, dan naar de Potsdamer Platz en daar zijn we in de "Alte Potsdamer Strasse" zijn we dan in de Arkaden binnengestapt en een 'gelati' gaan eten. Hier hebben we van genoten en we hadden weer zo goed gegeten dat we niets meer hoefden... tot 's avonds.

"Marie-Jeanne op de Potsdamer Platz"

"Hier staat nog een deel van de MUUR"

Van hier ging het dan naar het Joodse gedenkteken en de "Brandenburger Tor" terug de bus op en nog wat rondgereden.

"Ik temidden van het Joodse gedenkteken."

" De Brandenburger Tor."

's Avonds zijn we dan achter de hoek van ons hotel gaan eten in een typisch Duits restaurant "Mommsen-Eck" (Haus der 100 Biere : Mommsenstrasse 45, 10629 Berlin). Hier hebben we héérlijk gegeten en waren nog geen 30€ kwijt voor twee personen! Nadien zijn we moe, maar voldaan gaan slapen.

Onze laatste morgen hebben we nogmaals genoten van een heerlijk ontbijt en zijn nogmaals op de bus gesprongen om een ganse toer te doen, om alles nog eens in ons op te nemen. Nu hadden we onderweg controle en die man zei dat we erop moesten letten dat ons ticket maar tot 12 uur gold! We hebben twee maal in de file gestaan en dan heeft onze chauffeur ook nog wat rust genomen, zodat we niet geraakten waar we wilden. We zijn dan maar afgestapt aan het Schloss Charlottenburg, dat gesloten was (maandagsluiting), en zijn verder gewandeld.

"het Schloss Charlottenburg met prachtige tuinen"

Onderweg, het was ondertussen al 13 uur, zijn we dan nog iets typisch Duits gaan eten in restaurant "Schlossgarten", Schlossstrasse 64 te 14059 Berlin, voor 23,10 €. Dan terug naar het hotel om onze bagage op te halen, onderweg in de U-baan nog een ticket gaan kopen voor onze bus, en tegen 15 uur naar de halte van bus 109. Krak zei één van de wielen van mijn Samsonite en ik kon verder met ze te sleuren en dragen...
Uiteindelijk toch op de bus en de luchthaven geraakt. Het vliegtuig had weer vertraging, maar ditmaal maar een twintigtal minuten, waarvan er tijdens het vliegen 10 werden goedgemaakt. Dat was echter niet genoeg, want we kwamen één minuut te laat voor onze trein naar Antwerpen Centraal. Dit betekende een half uur wachten. In Antwerpen aangekomen wilden we bij Panos nog een broodje kopen, maar die was al gesloten... Dan maar in de Spar iets gehaald en hop naar tram 2. Van de VIIe Olympiadelaan tot thuis hebben we afgezien met die valies, en we waren blij om thuis te zijn...

Vakantie in Umbrie (Italië)

Op zaterdag 27 juli moesten we om 14.15 uur opstijgen, maar wegens laadproblemen konden we pas om 14.45 uur vertrekken.
We hadden een zeer rustige vlucht en een zachte landing omstreeks 17.00 uur.
We gingen onze auto ophalen, een mooie Renault Trafic, en vertrokken rond 18 uur richting Podere Casserelle.
Onderweg nog even gestopt om wat eten en drinken aan te kopen en dan rond 20.45 uur aangekomen in ons vakantie huisje.
Hier hebben we nog vlug een omelet gebakken, die hebben we dan opgegeten met het brood en de charcuterie die we onderweg gekocht hadden. Want... we hadden natuurlijk een reuze honger!
Iedereen heeft heerlijk geslapen tot zondag 28 juli ongeveer 9 uur, dan ontbeten en héérlijk genoten aan het zwembad. Pret en leute!

" ons appartement was bovenaan"

Dan zijn Bart, Sophie en ons Bonneke vertrokken om op zondag inkopen te doen in MARSCIANO...
Ze hadden een iets verkeerde richting gekozen en hadden zich bijna vast gereden, zijn terug gedraaid en pas na vier uur waren ze terug in ons appartementje, waar wij al ongeduldig zaten te wachten... Inderdaad de weg was niet zo gemakkelijk te berijden en gevaarlijk als er een tegenligger was, maar niet getreurd, we zaten daar héél rustig met muggen, mieren, dazen enz... Zelfs zij die er normaal geen last van hebben (zoals Sophie) konden niet ontkomen en kregen ook hun portie van de beten...

"pret aan het zwembad"

We genoten van de omgeving en het zwembad...
We hadden besloten om elke telkens als we een stadje bezocht hadden een rustdag in te lassen.
We begonnen op maandag 29 juli met een uitstap naar TODI en ORVIETTO, vanwaar je hieronder enkele foto's kunt vinden.
In Orvietto zijn we dan rond 18 uur gaan eten, wat zéér vroeg is in Italië, en waar de keuken nog gesloten was, maar als ze dan zagen dat we met 7 waren, toonden ze zich bereid om voor ons open te doen. Ik hoop dat ze hun dat niet beklaagd hebben...

Zoals gezegd volgde dan op 30 juli een rustdag.

Op 31 juli zijn we dan naar PERUGIA en ASSISI gereden...

1 augustus was dan weer een rustdag, maar dan hadden we een pizza-avond georganiseerd met twee andere families die daar ook logeerden. De familie uit Zottegem met drie jonge meisjes en een baby, een een vrouwelijk koppel uit Nederland met een meisje van rond de 8 jaar en een jongen van 5 jaar...

Op vrijdag 2 augustus is dan iedereen naar Rome gereden; met de auto naar TERNI en daar de trein op naar Rome Centraal. Stef en ik bleven ter plaatse en hebben ervan genoten... in de namiddag een schoonheidsslaapje, terwijl de anderen een vermoeiende dag hadden, maar genoten hebben van de oude stad.
Zaterdag en zondag (3 en 4 augustus) waren dan weer twee rustdagen...
Op 5 augustus zijn we in de voormiddag allen samen naar de markt van MARSCIANO geweest en in de namiddag zijn we in San Venanzo een gelatti gaan eten; dat smaakte!

Dinsdag 6 augustus was het dan tijd om naar SPOLETO te rijden waar ze in het restaurant Bompa zijn bestelling vergeten waren. Die kreeg zijn eten pas als iedereen gedaan had...

Op 7 augustus zijn we nog maar eens naar Marsciano gereden, een rustdag ingelast en 's avonds voor de tweede maal een pizza avond georganiseerd, ditmaal met een familie uit Gouda (NL) en één uit Edegem... De volgende dag was weer een rust ( of zonnedag ) zodat we uitgerust zouden zijn om op vrijdag 9 augustus op tijd te kunnen opstaan en zo tijdig naar onze B&B in FIUMICINO zouden kunnen vertrekken.
We zijn dan redelijk vroeg vertrokken, zodat we rond half elf al in Fiumicino waren. Uitgepakt, ons geïnstalleerd en Bonneke en Bompa bleven daar om iets te zoeken om 's avonds te eten. De rest vertrok naar Rome om de 'Via Apia' te bezoeken. Wij wandelden tot aan de zee, hebben daar iets gedronken en zijn dan terug gekomen...
Rond 19 uur waren de anderen terug en zijn we in een plaatselijk restaurant goed gaan eten.

s' Morgens zou ons vliegtuig om 10:25 uur vertrekken en kwam er aan onze vakantie een einde. Hiervoor moesten we wel vroeg opstaan en een karig ontbijt tot ons nemen ("It is forbidden by the law that I serve you fresh food" had onze gastvrouw ons gezegd). Al met al viel het nog mee, zijn we tijdig op het vliegtuig geraakt, en zijn we rond 13:30 uur aangekomen, zodat wij onze Raf konden bellen die ons zou afhalen. Voor de familie van Bart zou Bompa Snor komen.

vrijdag 5 april 2013

Midweek in de "Auberge des Blancs Cailloux" in Mousny (Ortho) deelgemeenten van La Roche en Ardenne... Van maandag 1 april 2013 tot vrijdag 5 april 2013.

Maandag 1 april zijn we om 11 uur vertrokken (dit was géén aprilgrap!) naar de "Auberge des Blancs Cailloux" en eerst nog gaan tanken. Tegen 13 uur zonder problemen aangekomen in Mousny. De GPS had het adres niet gevonden, maar we vonden zonder problemen de weg naar het dorpje Ortho, en vandaar stond het aangegeven.

Marie-Jeanne voor ons hotel...

Eerst uitgepakt en dan een wandeling gemaakt naar 'Les Cailloux' en Mousny dorp. Tegen 15 uur terug en dan naar La Roche gereden, daar wat rondgereden, wat in 't zonneke gezeten en iets gaan drinken. Rond 17 uur waren we terug, zodat 'Buren' zien geen probleem was.

De Witte Rotsen, bekend in Mousny en omstreken.

Tegen 18:30 uur gaan eten, want we hadden voor half pension geboekt! Bij de aperitief kregen we een 'amuse' en daarna als voorgerecht 5 grote champignons met spek en een sausje erin. Daarna een kippensoepje en als hoofdgerecht een visbouillabaisse met een gepureerde patat. Wij hebben dit alles overgoten met een goede Bordeaux op kosten van onze Jan (die had wat gestort om mij voor mijn verjaardag maar eens goed te laten gaan in de Ardennen). Als dessert een crème brûlée en als toetje namen we een café Irlandaise... Voor het dessert is MJ eerst naar 'Thuis' gaan kijken, en zo kregen we ons dessert pas na half negen.
Voor de Irish Coffee hadden we één decafeïne en één gewone besteld; alleen wist de schoondochter het verschil niet meer, zodat ze een andere deca ging halen en ik de twee anderen moest opdrinken!!!
Zo verging het ons elke dag, een amuse, een lekkere soep, dan tussengerecht, daarna hoofdgerecht en om te eindigen steeds een lekker dessert... Altijd klaargemaakt door de eigenares, Nathalie Moris, die van Mortsel afkomstig is, maar sinds haar 17e in de Walen woont en sinds drie à vier jaar dit hotel runt. Haar dochter en schoondochter staan haar bij, terwijl de mannen voor het land en het vee zorgen... denk ik.
Tegen 23 uur zijn we gaan slapen en van de warmte hebben we slecht geslapen. Er is een systeem van airconditioning, maar een koppel van de andere gasten hadden gevraagd dat af te zetten omdat ze van het lawaai niet konden slapen! Wij vonden dit echter niet, maar ja, de hardste roepers halen het meestal...
Dinsdag 2 april zijn we om 8.15 uur opgestaan, hebben ons gewassen en zijn tegen 8.45 uur gaan eten. Tegen 10 uur naar Houfalize gereden en daar een boswandeling van 2 uur gemaakt. Om 12.15 hadden we nog geen honger en zijn een koffie gaan drinken en een toerke gaan rijden. Via Wibrin zijn we naar de Barraque Fraiture gereden en dan naar La Roche, waar we tegen half drie een Omelet Ardennaise zijn gaan eten in Café Ardennaise en dan nog even in de zon gezeten op de Place Bronze...

La Roche Kerk.

Tegen 17 uur waren we weer paraat voor "Buren" en om half zeven was het weer tijd voor ons avondmaal...
Woensdag 3 april zijn we iets later opgestaan, zodat we maar ontbeten hebben rond 9 uur.

Bastenaken : de tank van de bevrijders in 1945.

We hadden besloten om naar "Bastenaken" te rijden en dat stadje eens te gaan bezoeken. We hebben daar wat rondgelopen, maar het was zeer koud, vooral door de snijdende wind en we besloten maar verder te rijden richting GH Luxemburg en naar Wilz. Daar was al evenmin iets interessants te zien. We reden direct verder naar Clervaux. Dat is een klein stadje langs de 'Clerve/Klierf'. er is daar een mooie kathedraal en een mooi kasteel.

MJ voor De onbekende soldaat...

Zichten op Clervaux (Luxemburg), overzicht, de kathedraal, het kasteel.

We wilden echter zo vlug mogelijk ergens binnenzitten om ons op te warmen. We zijn daar in een klein restoke "Bakes Clervaux" een 'krokske' gaan eten voor 17 € (voor ons beiden, koffie inbegrepen).

Binnen in "Bakes Clervaux"

Onze tour door Luxemburg zette zich voort naar het grensstadje Weiswampach, gekend door vele Vlamingen voor zijn 'alcohol' supermarkten... Hier zijn we gaan tanken (diesel = 1,245€) en hebben iets met alcohol voor onze buurman meegenomen... waarna we terugkeerden naar ons hotel.
Hier hetzelfde scenario ... Neigbours, eten (dit keer was het parelhoen... zéér lekker!) en aangevuld met de rest van de wijn van gisteren en een pichetteke om het aan te vullen. Tijdig gaan slapen...

Kerkske van Mousny.

Donderdag 4 april, tijdens het ontbijt was ons Jeanneke getuige van de geboorte van een lammetje. We verwittigden de eigenaars en de man, Pascal Carez, is dan gaan kijken en heeft het lammetje apart gezet.
Voor onze laatste volledige dag zijn we na het ontbijt begonnen met een fikse wandeling van 2 uur hier in de omgeving met een zeer steile afdaling en daarna moesten we natuurlijk terug omhoog, maar gelukkig niet zo steil. We waren een beetje lui en bleven wat plakken in 't hotel, waar we rond 13:30 uur een Ardeense schotel genomen hebben aangevuld met een Cinay. Daarna zijn we even gaan liggen om tegen 15:30 uur nog even naar La Roche te rijden om geld.

Kasteel van La Roche.

Inderdaad ze wilden dat we cash betaalden... In La Roche hebben we nog iets gedronken en Tom Van Dyck met familie gezien, en tegen 17 uur terug naar het hotel voor de soap van ons MJ en het avondeten. Ook hier hebben we nog een goed flesje wijn besteld, zodat we nogmaals op onze Janus zijn gezondheid hebben geklonken. Na nog een koffie hebben we ons rond 22 uur terug getrokken op onze kamer en zijn als een blok in slaap gevallen.

Toch hebben we niet zo goed geslapen, want de airco was weer afgezet, en ik had de venster opengelaten, maar soms was het te warm, en dan weer te koud...
Op vrijdag 5 april 2013 waren we dus redelijk vroeg wakker en om 8:30 zaten we al aan 't ontbijt. Daarna zijn we gaan inpakken, hebben afgerekend en zijn iets voor 10 uur vertrokken.
Rond 11:30 uur waren we thuis en we vinden dat zo een vakantietje voor herhaling vatbaar is...
Vooral het eten is zeer goed meegevallen...

woensdag 20 maart 2013

Vakantie Planning voor 2013

Het wordt stilletjes aan tijd om met de vakantieplannen voor 2013 voor den dag te komen.

Vooreerst gaan we volgend weekend; zaterdag 23 en zondag 24 maart 2013 naar het appartement van Ann haar nicht in Westende... We hopen op goed weer, maar een frisse zeebries zal ons niet weerhouden om te gaan wandelen. Natuurlijk zullen we ook wel eens goed gaan eten. We weten wel een goed restaurantje in Middelkerke (The Lord) en dank zij Margrietteke kennen we "de potterkes" in Westende, waar het ook zeer goed van eten is.
De volgende afspraak is in MOUSNY (La Roche en Ardenne) waar we voor mijn verjaardag van maandag 1 april 2013 (2e paasdag) tot vrijdag 5 april 2013 op mid-week gaan. We gaan er eens goed uitwaaien... hopen we...
Het weekend van 20 en 21 april 2013 gaan we dan naar Teske, zodat we op zondag naar den babyborrel van Vic gaan. Dit is de stoere kleine van Sophie Praille...
Het volgende item op onze lijst is ons BORS-Weekend. Wij hebben een weekje Ardennen gehuurd bij den Danny in Maltournée. Wij vertrekken maandag 6 mei 2013 en blijven tot maandag 13 mei 2013. De anderen komen als ze tijd hebben of kunnen (van woensdag of donderdag...) Iedereen hoopt dat het zoals alle vorige jaren ook dit jaar weer een succes wordt.
We zullen nog maar pas terug zijn, of het volgende weekend (van zaterdag 18 mei tot zondag 19 mei 2013) trekken we op VAN ROY-weekend. Dit keer niet naar een B&B, maar naar Ann en Karel in Beernem. Zij zullen ons verwelkomen en dan zullen we samen Brugge wel eens onveilig maken (met de trein er naar toe...), rustig iets gaan eten daar, en terug in Beernem genieten van een lekkere sauna...

Dan houden we het rustig tot aan de grote vakantie. Dit jaar gaan we met de DAS-kes voor twee weken naar Umbrië. Samen met hen hebben we daar een klein optrekje "Podere Caserelle" met zwembad gehuurd. Vanaf 27 juli 2013 is het dan zover. Wij zoeken nog naar bereidwillige chauffeurs om ons de zaterdag te voeren en dan terug af te halen na 14 dagen... Om 18:15 uur vertrekt onze vlieger (ten laatste inchecken om 17:05 uur) en hopelijk komt hij op het geplande uur aan (20:25 uur) zodat we vlug onze wagen kunnen afhalen en de laatste 150 km zonder problemen kunnen afleggen tot op onze vakantiebestemming...
Veertien dagen later, op 10 augustus, worden we dan al om 05:15 uur verwacht op de luchthaven van Rome om tegen 06:30 uur te vertrekken, zodat we tegen 08:40 in Zaventem zullen zijn. Rekening houdend met de afstand die we nog moeten afleggen zal er niet veel geslapen worden, en zullen we moe maar voldaan terug thuis komen...

Hopelijk zullen we niet te moe zijn, want in de namiddag komen waarschijnlijk onze Duitse vrienden op bezoek. Dit jaar ontvangen wij in Wilrijk de jumelage vrienden, en die zullen blijven tot maandag (dag van de jaarmarkt) of dinsdag 13 augustus 2013.

Dat is voorlopig alles. De rest (verslagen enz) volgt ten gepaste tijde...